Friday, January 28, 2011

Suka dalam Duka...Gembira dalam Sedih....Teruja dalam kegalauan hati....

Ikutkan tentatif, pukul 8.00-9.00am adalah masa untuk semua staff berkumpul di pejabat untuk cabutan kumpulan dan bergerak bersama-sama tapi aku sampai opis kul 8.36am sorang pun takdak lagi...ntah pukul berapa nak geraknya pun aku tak taw la....
Kami p dalam 12 orang termasuk anak-anak dan pasangan staf yg dah berkahwin...yang bujang p sorang2 je la....termasuklah aku....huhuhu....Yang jadi aku rasa tak best ialah aku akan menumpang mamat sengal yang pernah aku citer sebelum ni...aku kalau boleh taknak tumpang dia tp masalahnya bdk2 yg lainni beriya nak tumpang dia. Kalau ikutkan aku, nak bawa kete opis je....bos pun dah bg green light....tp tu la...depa duk pandang rendah dgn aku, tak berani bagi aku drive jejauh...walhal ke serata alam aku dah p.....aku tak suka kalau orang pandang rendah kepada perempuan...memang ada certain part yang pompuan tak leh tanding dengan lelaki tapi takkan nak drive jauh pun tak boleh....huhuhu...sengal betul...
Bukan apa aku tak mau tumpang dia ni, dari awal aku tak berkenan nak  tumpang dia...nak2 plak aku terdengar dia kata - " muat ke? tengok je la badan Kak H***m tu...."...tak ke macam tut......Dia ingat aku hadap sgt ke nak tumpang dia, ha?Kalau aku cukup budget, dah lama aku drive sendiri, bawa kete sendiri tau x...ni budget tak cukup...nak p servis lagi.....huhuhuhu....
Tapi takpe la....aku taknak "spoilkan" mood bercuti aku ni....aku harus happy....bukan selalu dapat p jalan jejauh ni....
Untuk ke Cherating, ini adalah kali kedua aku ke sana. Kali pertama aku p masa blaja dulu...dengan kawan2 satu course - InTaff @ UUM.....Apit, Awin, Nida, Pija, Safwan, Sham, Zaimah, Hulk....(ada lagi ke ha....lupa dah, yang aku ingat depa ni je) Ayong rindu gila kat korang....Masa bos kata nak p Cherating tu, Ayong jadi sebak teringat kat korang, teringat kat kenangan bersama korang...kenangan terindah bersama dengan korang....huhuhuhu....
Ketika aku duk menaip ni, depa sorang pun tak mai lagi...aku silap tulis ka kat tentatif tu? Aku dah p check dah, betullah aku kata kul 8.00-9.00am masa untuk berkumpul dekat opis, tapi la ni dah kul 9.16am pun, sorang pun tak mai lagi.....aduhai....ni la yang dikatakan janji Melayu....
Okay la, aku nak p tengok apa yang patut, nak siap apa yang tak siap, nak prepare apa yang perlu (walhal suma dah settle pun)...lagipun aku duk pinjam PC budak praktikal ni, aku tak bawa lappy aku...ye lah...dah tumpang orang kan, awal2 dah kena sound jgn bw brg byk2....huhuhuhu...
Nanti aku dah balik aku story kisah kat Cherating pula...

Pssstt....psstt....aku duk wat blog ni hanya ada 1 follower....tapi aku duk karut macam beribu-ribu follower...hahahaha...whatever....

Impiana Resort Cherating.....wait for me....wait for SAINC.....

.........alahai....takleh nak upload pic la plak.....aduh!!!!!......untuk post kali ini, xde pic

No comments:

Post a Comment