Thursday, April 7, 2011

Aku dan Penghargaan itu

Entry ni aku paparkan sebab aku berasa amat dihargai...
Segala penat jerih aku selama dalam 4 bulan ni kiranya berbaloi la...
Citenye gini...
Semalam, seperti biasa, pukul 8.00pm aku dah tercongok kat Tuition Center area rumah aku tu...(rumah sewa, actually, blm mampu nak memiliki rumah sendiri...huhuhuhu). 
Malam semalam aku ngajar subjek Matematik untuk Tahap 1 9Tahun 1, 2 dan 3). Dalam kelas aku ni ada 3 orang hero yang masing2 Tahun 1, 2 dan 3. Yang tahun 1 namanya Fazlee, tahun 2 namanya Theeban dan tahun 3 namanya Adam. Kelas BM tahap satu pun depa 3 orang ni juga.....
So far, Theeban dan Fazlee ni okay la...okay di sini ialah mereka boleh membaca dan tahu kehendak soalan atau latihan yang aku berikan.

Tapi, Adam ni yang membuatkan aku tensen dan stress...
Dia ni boleh dikategorikan sebagai disleksia...
Nak jawab soalan pun tak tahu sebab dia tak tahu baca soalan, tak tahu apa yg soalan tu minta...
Nak ngajar dia ni memang kena penuh sabar je....
kadang2 terpekik terlolong juga aku dibuatnya....lain yang diminta, lain pula yang dibuatnya...kadang kala dia mengulangi kesilapan yang sama even aku dah tegur dan betulkan banyak kali...
Untuk kelas tahap 1 ni, aku mula bawa rotan....tapi bukan nak belasah depa pun, tak berani lah aku...anak orang...kang tak pasal2 kena saman....
HuHuHuHuHU....
Tapi, sejak kawan se"U" aku sound masa kami wat reunion bebaru ni, akupun meninggalkan rotan tu kat dalam kete...jadi pengunggu kete...hehehehe
Ops!!!Termelalut lebih plak....sorry guys....

Actually, main point kat sini aku nak story ialah....
masa aku sampai semalam, adalah seorang mother ni, terdetik plak aku...bila masa plak ada chinese kat center ni....rupa2nya, mak si Adam ni...pergh!!!!!rugged gila...rambut berkarat...skirt pendek....pergh!!!Dahsyat....
Terbelalak mata aku...apatah lagi mata pengetua tu....kihkihkih....
Dia mai nak bayar yuran anak dia la....
Tapi, yang bestnya, dia kata, anak dia tu, Si Adam la....sebelum2 ni exam ke...test ke...asyik fail jer...merah je....tapi bebaru ni, ada peningkatan, ada perubahan...tapi tak lah sampai dapat A....
Akupun apa lagi...terkembang la plak...bangga dan berpuashati...
Jadi, untuk kelas malam tadi, aku asyik menyengih je la....seronok sbb tak sia2 aku marah2 Si Adam ni....Jadi, dah terbukti bebudak yang dikategorikan sebegini tak semestinya takleh terima apa yang dipelajari cuma......(kurang jawab sendirilah)......
Aku pernah highlitekan kisah Adam ni dalam entri aku yang sebelum ni...
Yang bertarikh 16 February 2011 kiranya, berkat kesabaran aku ni, membuahkan hasilnya la....
Sekarang ni, personal aim aku untuk Adam ni ialah, biarlah dia boleh (sekurang-kurangnya) dapat membaca dengan lancar dan kenal huruf serta bunyi suku kata. 
Tak sia2 aku menggalas tanggungjawab ni...walaupun tak banyak peningkatannya, sekurang2nya adalah peningkatan daripada takde, betul tak?
So, cabaran aku kali ini adalah untuk memastikan aim aku tercapai...
Kalian doakan aku yer....

pppsssttt...pppssssttt...
Nanti aku try snap photo anak2 murid aku ye....yang cute miut dan tak kurang
hebohnya.....

No comments:

Post a Comment