Tuesday, June 18, 2013

Corat Coret Di Wad 4, Hospital Batu Gajah, Perak

Rasanya baru minggu lepas aku post tentang kegembiraan aku untuk 6 bulan pertama tahun 2013. Namun, elok-elok aku dah nak gerak p kerja, aku dikejutkan dengan berita bonda aku, "check-in"  kat Wad 4, Hospital Batu Gajah, Perak. Aduhai bonda...kenapalah di hospital juga yang dikau nak "check-in"...huhuhu....
Apa yang aku nak kongsikan kat sini ialah pengalaman aku menemani emak sepanjang beliau beristirehat di Wad 4 itu.
Alhamdulillah...Dia memudahkan urusan aku, dengan mudah aku memperoleh tiket ETS untuk aku balik kampung pagi tu (Selasa, 11 June 2013, 10.30am).
Inilah salah satu HIKMAH aku putus tunang dulu...(5 tahun lepas kot...lupa dah...)Andaikata aku jadi kahwin, mungkin aku tidak berpeluang untuk menabur bakti untuk menemani emak di wad. Aku bersyukur kerana Dia memberi aku ruang dan peluang untuk semua ini. Lebih kurang 6 hari aku "bertunggu-tanggak", "berkampung" kat wad tu. Kebanyakan "misi" (nurse) dah cam muka kami...dah jadi kawan pun..cuma silap lupa nak minta FB depa je...hahaha...
5 perkara tentang emak sepanjang "check-in"....
  • Emak dah 3-4 hari demam tapi degil, takmo p klinik/spital...~kalau budak kecik senang dipiat telinga bila degil...hurm...
  • Emak memang ada kencing manis, darah tinggi bagai...~almaklumlah...penyakit orang kaya...banyak gula..ahaks!
  • Kaki emak bengkak, macam melecur kena air panas sedangkan memang tak kena apa-apapun..~pelik bin ajaib..tetiba je..
  • Sepanjang kat spital, mak degil..xmo makan makanan spital sebab tak sedap, xde rasa apa katanya...~tapi aku tengok Adeq Gummok makan, berselera je dia..huhu
  • Reading kandungan gula dan tekanan darah mak x stabil...kdg2 naik, kdg2 turun, kdg2 ok, kdg2 x okay ~aku pun ada belajar la sikit2 normal reading dalam lingkungan berapa..tp balik Sg. Buloh, aku dah lupa...hahaha
Sepanjang aku teman mak, sempatlah snap beberapa gambar untuk aku kongsi kat blog aku yang tak seberapa ni..huhuhu....
Tag mak "check-in"...pasni dah boleh masuk Lost World  Tambun...
Mak sedang beristirehat...beradu...sungguh aku tak pernah tengok emak dalam keadaan macam ni...
Menu minum pagi dan petang emak..
Aku dengan poyonya snap muka sendiri ..bwek!!!!
Tempat beradu aku dikala malam....kelassss!!!
Ni lah kaunter Wad 4, tempat doktor n para misi
Pemandangan dalam wad..curik2 snap...huhu
Ni waktu malam...misi sorang tu namanya Ain...nice girl..
Baru pas bawa mak p toilet...heroes si jantung hati beriya nak pimpin nenek mereka...
Hari-hari aku pimpin mak melalui lorong ini untuk ke bilik air sepanjang di wad
Tempat emak mandi dan menyelesaikan rutin hukum alam..hehehe
Lorong menuju ke Wad 5(wad lelaki)...bilik-bilik tu lah tempat aku mandi nak melunaskan tuntutan hukum alam...ahaks!!!
Tempat pak guard dan mak guard
Panorama sebelah Wad 4
Panorama sebelah Wad 4
Panorama sebelah Wad 4
Malam terakhir aku menemani emak sebelum aku balik Sg. Buloh untuk meneruskan rutin harian sebagai seorang pekerja dan kebetulan juga ianya merupakan malam terakhir emak berehat di Wad 4.
 
Emak...Ayong harpa sangat mak jaga diri...jaga kesihatan...jaga pemakanan...pantanglah apa yang patut demi kesihatan mak...Ayong, Unyah, Uyang, Ucik, Adeq, Abah, menantu-menantu dan heroes mak masih perlukan mak. Kami sayang mak..sayang ketat-ketat. Kami nak mak segar, sihat, happy dan ceria serta tersenyum bahagia macam kat bawah ni.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|




No comments:

Post a Comment