Monday, July 8, 2013

♥♥♥Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan Al Mubarak♥♥♥

  Hari ini (Isnin, 08 Julai 2013 bersamaan dengan 29 Syaaban 1434AH)...makanya tinggal kurang daripada 48 jam lagi umat Islam di serata pelosok dunia akan menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan iaitu menunaikan rukun Islam yang keempat selepas Mengucap dua kalimah syahadah, Mendirikan solat dan Menunaikan zakat. 
Aku secara peribadi, menyusun 10 jari untuk memohon ampun dan maaf kepada sesiapa sahaja yang mengenali diri aku, tak kisahlah adik beradik ke, ahli keluarga ke, sepupu sepapat ke, sedara mara ke, kawan-kawan ke, kenalan ke, ataupun sesiapa sahajalah yang pernah berhubung dengan aku secara langsung ataupun tidak. Aku manusia biasa yang tak boleh lari dari melakukan kesilapan. Maafkan aku.
Baiklah....dikesempatan ini, kat sini aku nak share dengan korang niat berpuasa dan juga niat berbuka puasa. Kot la kalau korang tetiba terlupa ataupun tak ingat.
Yang ni kalau korang nak terus niat berpuasa untuk sebulan.
Yang ini pulak untuk korang niat tiap-tiap malam, aku biasanya niat sebelum tidur.
Yang ni pulak, doa berbuka puasa
 Untuk waktu berbuka puasa dan Imsak, korang boleh klik sini.

##Kredit  kepada blog-blog yang aku ambil gambarnya dan juga share niat puasa serta doa berbuka puasa juga website rasmi  JAKIM untuk jadual waktu berbuka puasa dan Imsak.

No comments:

Post a Comment