Tuesday, July 2, 2013

Sehari Di Perpustakaan Awam Raja Tun Uda, Shah Alam

Aku nak share sikit tentang Perpustakaan Awam Raja Tun Uda yang terletak di Jalan Kelab Golf 13/6, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor. 
Aku berpeluang ke perpustakaan ini pada Sabtu, 29 Jun 2013 bersempena dengan Seminar SAF. Sebenarnya, ini bukanlah kali pertama aku menjejakkan kaki di sini sebab sebelum ini, atas urusan kerja, aku pernah ke Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor namun tidak berpeluang untuk menjelajah sekitar kawasan ini.
Kawasannya menarik dan aku baru tahu ada tasik di belakang bangunan ini. Jom, aku kongsikan sedikit gambar yang sempat aku snap semasa aku ke sana hujung minggu lalu.
Surau yang disediakan
Ruang dalam surau muslimat yang luas
 
Tangga menuju ke Surau, Tandas, Gym dan Tasik serta Cafe
Tangga menuju ke Surau, Tandas, Gym dan Tasik serta Cafe

Waktu Perkhidmatan
Pemandangan Tasik
 
 
Nampak tak kawasan berbumbung tu? Itulah kafeteria
Salah satu Dewan Serbaguna
Ruang dalam Dewan Serbaguna yang luas dan selesa
Peralatan yang lengkap seperti PA System, Kerusi, Projector dan sebagainya
Jadi aku memang syorkan untuk ke perpustakaan ini, ada kemudahan gym turut disediakan selain daripada ruang baca, ruang untuk kanak-kanak dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment