Tuesday, July 2, 2013

♥♥♥Adik-Adikku Sayang....wink!!wink!!wink!!!♥♥♥

Tiba-tiba poyo seketika...ahaks!!!!
Kalau korang nak tahu, Sabtu yang lepas (29 June 2013), aku telah menempuh satu pengalaman yang bukanlah baru dalam hidup aku sebab selama aku bergelar mahasiswi di UUM dulu aku dah memang aktif dengan aktiviti-aktiviti sebegini cuma sejak dah meninggalkan alam pengajian dulu memang dah jarang atau lebih mudahnya memang aku tak pernah dah melibatkan diri dengan aktiviti-aktiviti sebegini sehinggalah kazen aku, Nina, ajak aku wat part-time tolong seorang Aunty ni. Nak kena buat apa...part-time apa...semua aku tak tahu.....
Makanya pada pagi hari yang dijanjikan, walaupun Si Nina ni tidak menepati masa, kamipun berangkat ke Perpustakaan Raja Tun Uda, Shah Alam dengan menumpang kereta salah seorang staff Aunty tersebut, oh!Ya!!Lupa plak...nama Aunty tu Nuraini...maka kami panggil beliau dengan Aunty Nuraini.
Apa yang aku jangkakan memang benarlah...tidak ubah seperti apa yang pernah aku buat masa belajar dulu. Ops!!!Lupa plak.....Seminar tersebut namanya Seminar SAF dan kumpulan sasaran adalah murid-murid dari 10 - 12 tahun. Dan pada hari itu, kebanyakan peserta adalah merupakan anak-anak yatim dan juga golongan asnaf dari rumah-rumah di sekitar Selangor. Seminar ini dianjurkan oleh Akademi Dr. Zara melalui syarikat Black Brown Resources Sdn. Bhd. 
Berikut antara suasana yang sempat aku snap sepanjang seminar tersebut diadakan.
Adik-adik bergerak ke surau selepas sarapan untuk menunaikan Solat Dhuha
Adik-adik menuruni tangga untuk ke surau untuk menunaikan Solat Dhuha
Antara muslimah yang menunaikan Solat Dhuha
Sesi Pendaftaran bersama Kak Siti dan Kak Yana
Sesi Pendaftaran bersama Kak Siti dan Kak Yana
Sesi Pendaftaran bersama Kak Siti dan Kak Yana
Sesi Pendaftaran bersama Kak Siti dan Kak Yana
Sesi Pendaftaran bersama Kak Siti dan Kak Yana
Sesi Pendaftaran bersama Kak Siti dan Kak Yana 
Meja Urusetia Pendaftaran
Seminar SAF
Seminar SAF
Pandangan meja urusetia pendaftaran
Sebelum memasuki Dewan Serbaguna ini, kena daftar dulu
Note Book dan Pensil yang diberi semasa pendaftaran
Antara orang kuat seminar
Lafaz Ikrar Pembukaan - Kami HEBAT!!!
Lafaz Ikrar Pembukaan - Kami HEBAT!!!
Smile!!!!!!
Aktiviti bermula
   
Kapal Terbang Laju
Ahaks!!!Poyo lagik
Peace!!!Haikal yang nakal
 
Lif dan aku memang xleh dipisahkan....hahaha...antara bidang tugas aku...bawa dan teman adik-adik ke tandas
Salah seorang muslimat yang rajin ke tandas - Najib
Menu Makan tengahari
Nina Green...kazen merangkap kawan bergaduh aku....
Kapal Terbang Impian


 
Teka teki huruf...
Kusyuk menulis/menyalin nota
Aktiviti berkumpulan
Belon Roket
 
Sesi bersama kak Atikah....Kita.....HEBAT!!!
 

Sesi rumusan
Lafaz Ikrar Penutup - Kami Satu SAF!!!!




Berbaris untuk menerima cenderahati
 




Sesi Bergambar
 
Beratur untuk ke cafe - Minum Petang sebelum Bersurai

Kami.....Hebat!!!!!Kita....Satu SAF!!!!!!
Ngeeee~~~~
Terima kasih kepada para penaja

No comments:

Post a Comment