Thursday, March 31, 2011

Aku dan Kegelapan

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Aku sepatutnya tulis entry ni masa aku tengah duk bergelap, tetapi, atas sebab-sebab tertentu, aku terlewat untuk update entry ini....kiranya dah basi lah...tapi aku peduli apa...aku nak update gak....
Aku bergelap bukan kerana black-out mahupun bekalan elektrik dipotong akibat tak bayar bil...tetapi....gara-gara aku dan housemate aku support untuk.
"Earth Hour 2011" pada 26 March 2011 (Sabtu).
Mula-mula, aku ingatkan depa ni tak support....ye lah, aku ni baru je dalam setahun lebih duk kat umah ni n kenal depa...mana tau kot2 depa pun tak ambil tahu tentang semua ni....
Tetapi aku silap.....
Yang paling bestnya,
Akibat terlalu excited,
habis je siaran Doraemon kat NTV7....
aku terus wat kecoh....
suh housemate aku tutup lampu.....
Housemate aku ada gak sound...
kul 8.30pm baru tutup,
tapi aku degil....
Aku kata kul 8.00....
hahahaha....
kamipun duk bergelap la.....
depa duk bilik masing2....
Aku on lappy....sedangkan dah kata takleh on sebarang brgn elektrik, tapi aku degil....hahaha...janji dah bergelap....hikhikhik....
Leh dan lagi aku duk VC dengan adik aku kat Kulim tu....
Tak caya?
Ha!!!!!!tengok pic kat bawah ni....
Minah ni memang tak support Earth Hour langsungla.....
Orang duk bergelap, dia leh terang benderang.....
Aduh!!!!!!!!!

Berbalik dengan kisah aku duk bergelap tadi....
Saat2 begini, aku sangat menikmati keindahan alam...
Betapa syahdunya.....
Sebelum aku duk VC dengan adik aku,
sempatlah aku p basuh kain dalam gelap tu....
Mandi pun dalam kegelapan malam....
Dalam kegelapan malam juga aku nampak KLCC berbalam-balam dari tingkap rumah aku....
Aduh!!!Betapa indahnya malam itu...
Syahdu hatiku ini.....
Chewah!!!!!!

Yang kelakarnya,
betullah kata housemate aku tu.....
Patutnya kami switch off semua lampu kul 8.30pm....
Ni kami kul 8.00pm dah gelap, semua gara-gara aku teruja nak duk gelap....
Orang lain bergelap selama 60 minit atau 1 jam, 
tapi kami bergelap selama 90 minit, bersamaan 1 jam 30 minit.
Kira dah extra support dah ni.....
hehehe.....
Aku call adik aku yang bongsu di kampung,
Saja nak tanya, dia padam ke tak lampu....
Aku amat berbangga apabila dia kata dia duk sorang2 kat umah malam tu sebab abah p surau, mak keje petang, Uyang keje malam dan Ucik p camping....
Dan dia juga turut memadamkan lampu...
Abah aku balik dari surau terkejut tengok adik aku duk dalam gelap....
Huhuhuhu....
Abah pun terlupa....
Nyaris adik ingat dan aku tabik spring kat adik aku yang bernama Saadatul Shakira tu atas keberanian dia duk dalam gelap sorang2....
Baru sekolah darjah 3....
Tahniah Adeq!!!!!
Ayong ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Adeq sangat2

Apapun,
Earth Hour kali ini, amat bermakna....
Memberi aku satu pengalaman yang cukup indah buat aku secara peribadi...
Berikut aku sertakan dua video clip tentang Earth Hour ni untuk tatapan korang....
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

No comments:

Post a Comment