Wednesday, February 16, 2011

Salam Maulidur Rasul Vs. Valentine Day

Salam Maulidur Rasul buat semua kaum muslimin dan muslimat di seluruh dunia. Actually, aku ni dah ketinggalan/terlewat untuk wish kan ucapan ini kepada semua...12 Rabiulawal 1432 Hijrah jatuh pada 15 February 2011 Masihi iaitu bersamaan dengan hari Selasa. 
Sehari sebelum tu adalah Hari Valentine....Akupun tak teringat langsung Valentine ni...tak alert pun tarikh 14 Februari...Bukannya apa, selain dari tak berminat dan takde someone special(guy) adalah tidak elok untuk kita sebagai umat Islam meraikannya. Seolah-oleh kita memperingati paderi depa plak...apa ke hal nya....haaaaa.....Pada aku, kalau nak memperingati orang yang tersayang, xpayah la duk tgu Valentine day ni...tiap2 hari kita leh sambut....Orang tersayang?Sapa orang tersayang dalam hidup aku? Ahhhaa....orang tersayang dalam hidup aku sudah semestilah watak2 di dalam blog aku ni....iaitu Mak, Abah, Unyah, Uyang, Ucik, Adeq, Danish, Zafran, Daud, kekawan opis, kekawan di mana sahaja, sepupu sepapat aku, kmak2 sedara, pak2 sedara dan mereka yang sayang kat aku...
Entri kali ni bukan nak story mory tentang Valentine Day...Say No To Valentine Day



Entri kali ni aku nak citer tentang aktiviti aku semasa cuti sempena Maulidur Rasul....Aku dengan housemate aku yang lagi 4 orang tu (Kak Cik, Kak Mar, Liza dan Ida) buat keje bodoh p
+ gila...Nape aku kata gitu? Sebabnya, kami terpaksa bersusah payah membawa turun majalah2 lama dan suratkhabar lama dari umah kami di Tingkat 4 ke parking lot bawah blok tu...semata-mata nak anta p jual...Sebelum kami memulakan operasi, aku dgn Liza duk pulun la timbang dulu semua majalah n paper lama tu, kira punya kira, bolehla kami dapat dlm RM50...lepaslah nak wat makan2 seisi rumah ni...hehehe...
Kami pun p la ke tempat jual tu, menaiki 2 buah kete Viva...(kete aku dgn kete Liza)...Mula2 kes sengalnya, aku duk follow dia dengan jalan yang salah...aduh!!!dia salah masuk simpang la plak....Kak Cik n Kak Mar yang naik kete aku dh ngekek ketawa...lucu pun ada....
Bila dah sampai ke destinasi yang dituju, mamat bangla tu duk angkutla majalah dgn paper lama dari kete aku dgn kete liza untuk dibawa timbang...Alih2 kami just dapat RM30 je....hahahaha....punya la tak berbaloi....kelakar+lucu+sengal betul la hari ini....
Kemudian kami terus ke The Store Sungai Buloh, untuk apa? Ha....kami berlima p shopping untuk masak2 ptg ni...aku masak apa?Aku dengan rela hatinya nak masak ayam masak halia dengan kailan ikan masin, Kak Cik? Dia masak tom yam ayam dengan sambal belacan special, Liza/Ida masak ikan siakap kukus....pergh!!!!sedap gila...best tak terkata....(rugi plak aku tak snap 1-2 gambar masa lauk pauk dah dihidang...time tu x ingat lain dah...ingat makan je...huhuhu) 
Selesai memasak, kamipun menjamu selera...sengkak perut kami semua....kekenyangan....bila perut dah kenyang....matapun mulalah berat je....aduh!!!ngantuk la plak....masing2 masuk ke bilik masing2....meneruskan aktiviti seterusnya....hehehe...apa lagi....T.I.D.U.R.....sebelum tu, aku duk tepon adik aku, Unyah citer aktiviti aku hari ni tapi selebihnya taknak dia bosan sbb husband dia outstation p Sweden selama 3 bulan...dia leh wat statement apa tau dak:
"wei.....kiranya hari ni hari korang menambahkan lemak di badan la ye....mana janji2mu Ayong?"...
"Hahahahaha....janji Ayong....ada....masih ku ingat....tak lupa punya....hehehe"
Pas habis bersembang dan menanya khabar hero aku yang berdua tu, aku baca novel jap....ni suma gara2 drama Trilogi Cinta kat TV1 tu la...aku dah kemaruk balik baca novel2 yang telah diadaptasi ke drama bersiri tu...baru baca novel pertamanya yang bertajuk Tak Seindah Mimpi...habis yang ni, sambung edisi kedua plak... Tak Semanis Impian dan seterusnya novel yang terakhir Tiada Lagi Mimpi...Nyarislah aku ada ketiga-tiga koleksi ni dan ada bawa ke sini...kalau tak, maunya aku balik kampung p amik....hahahah....tak dan beberapa bab, aku dah lena.....Hujan lebat plak tu, kilat, petir guruh sabung menyabung....sedap tidur ni....
 
pssstt....psssttt,.....camna la azam aku nak kuruskan badan ni kalau dah pas makan terus tidur....huwaaaaa
 


 


 

No comments:

Post a Comment