Wednesday, February 9, 2011

Setahun di Dunia Baru...Suasana Baru.....

Hari ini hari Selasa, 08 Februari 2011.....
Ini bermakna sudah genap setahun aku bekerja di sini....Genap setahun juga aku hidup berdikari duk berjauhan dari abah, mak, Uyang, Ucik dan Adeq. Genap setahun juga bilik tidur aku kat kampung tu kosong...kadang2 je(sebulan sekali) berpenghuni...
Selama setahun ni, macam2 kisah suka duka aku alami..
Bermula dengan kejadian di rumah sewa pertama aku di Apartment Idaman, Damansara Damai. Pertama kali menjejakkan kaki ke kota metropolitan ini, aku ditawarkan untuk menyewa di rumah GF cousin aku(sekarang dah jadi -ex) di Damansara Damai. Kalau tak silap aku, tak sampai 5 bulan aku duk sana...Semuanya gara-gara aku terserempak dengan "jantan" yang sedang syok tdur kt ruang tamu umah tu awal2 pagi...Perasaan aku masa tu, Allah SWT sahaja yang tahu, aku pun call Uda n Mak Uda aku, dalam kul 2.00am tu depa mai ambik aku...Soknya aku, Mak Uda, Nina(cousin aku) duk cari umah sewa lain...Syukur Al-Hamdulilah, aku dapat umah sewa lain...Aku nekad utk pindah bkn sbb kejadian mlm tu shja tp sbb kecurangan yg minah ni lakukan thadap cousin aku...
Tempat Berteduh aku yang pertama di Kota Metropolitan Ini

Kalau Tak silap, kat blok ini lah aku berlindung dari panas terik, hujan dan segala kejadian alam
Dalam pada masa tu jugak, aku duk berkenalan la dgn sorg mamat ni. Cam c***i...keje polis bantuan kat TV3....baru putus cinta la konon dia masa tu, yang aku ni plak bongok...duk cepat sgt suka kat orang...mula2 tu okay lagi....lama sket dah mula dah...1st date je dia kuarkan duit....pastu, sesen pun tarak...dah la p date duk naik kete aku...minyak pun duit aku...semuanya aku...nyarisla aku ni pandai sket...takdan lama pun...aku pindah umah je aku takmo kontek dia dah...jantan camtu nak wat pe....cam hampeh...perabih duit aku je....menanggung biawak idup....
Salah sorang jantan s**l + C****a yang aku pernah jumpa. Sesapa yg pnh jmpa dia, tlg bg penampar sedas..
Gara2 dua kejadian yang tak bes ni, aku nekad utk pindah umah sewa....hasil pencarian aku, Mak Uda dan Nina...aku berjaya dapat umah/bilik sewa kat Astana Mutiara. Sebelah je dgn flat Uda aku, dari tgkp umah pun leh nmpk dah....


Di sini la tempat aku beradu, berlindung dari terik mentari, hujan ribut dan sebagainya sampailah ke detik ini. Di sini aku rasa aman sangat2....best...housemate pun best...semua best...serba serbi best.....Selagi aku bekerja dgn company ni, kat sini lah tempat aku berteduh sampailah aku ditakdirkan beralih angin ke tempat lain....
Walauapapun, duk kat kampung dengan Abah, Mak dan adik2 yang paling best.....
Itu hanya secebis kisah aku sahaja, belum lagi aku duk citer suasana tempat keje aku...sapa kawan2 seopis aku...yang sebulu, yang tak sebulu (ada ker????ermm.....)
Ha......selama setahun ni, aku kerja katne?Rahsia.....hehehehe....agak2 klu aku letak gmbr opis aku, ada sapa2 yg tau tak?huhuhuhu....
tempat aku cari rezeki
Ha.....ni lah tempat keje aku......amacam?Ada yang tau x? hehehehe.....kat sini lah aku kenal Liza, Lenny, Jue, Milah, Syida, Ain, Ayu, Syukor, Faisal, Abang Syafri, Kak Jah, Boss, Syl, Hani, Fuad, Hafiz, Fikri, Lan, Fitri, Zamri, Isza, Shu, Farhan, Rahim, Azrul, Jes dan ramai lagi la...(belum lagi sebut nama supplier2 dan customer2 lagi....ramai kot...)
Kehadiran mereka ni telah menambahkan koleksi kekawan aku....
Kehadiran mereka ini juga telah menambah watak2 dalam ceritera idup aku...
Kehadiran mereka juga telah mendatangkan keceriaan,kegembiraan dan juga mewarnai hidup aku serta menambahkan bahan perasa masam, masin, pahit, manis dan sebagainya di dalam rencah hidup aku...
Dari kiri korang: Aku, Wani, Syida, Ain, Lenny, Jue & Liza

Milah, Syida, Ain, Aku, Lenny, Kak La, Liza, Syukor & Zamri

Hafiz, Lan, Fuad, Jue, Aku, Lenny, Fitri, Syukor & Tini

Syukor, Tini, Syida, Liza & Boss

Fikri, Aku, Jue, Lenny & Boss

Syukor, Fiqi, Syiqah, Kak Jah, Shahira & Boss

Hafiz, Fuad, Lan, Ain & Boss

Liza, Lenny, Aku, Faisal & Syukor
Haa.....Inilah wajah2 kekawan seopis dengan aku, ada yg dh resign....depa ni lah antara watak2 yg terdapat dlm ceritera hidup aku ini.....

No comments:

Post a Comment