Wednesday, February 2, 2011

Handphone aku tukar baju.....

Wajah Asal HP aku


Inilah handphone canggih pertama yang pernah aku miliki. Aku kata canggih sebab sebelum ni aku tak pernah ada/guna handphone yang ada camera, boleh dengar lagu/radio dan akses internet. Kalau ikutkan, taklah canggih sangat sebab la ni dah ada yang lagi canngih. Aku beli handphone ni kalau tak silap tahun 2007 ato 2008 la...memang sebijik cam gambar kat atas, kaler putih.
Tapi, pada tahun 2009, masa tu aku nak dukung anak buah aku yang pertama, si Danish tu la...aku tak perasan HP aku ada kat atas tilam....tau2 ja dengan bunyi "tak" gitu, aku tengok, screen HP aku dah jahanam, tapi tak pecah lagi cuma LCD dia tiba2 ada bulan purnama yang mengambang....hahahah....malas aku nak p bazir duit baiki....sejak dari tu, aku dah tak ambil kisah tentang HP dah, asal boleh guna lagi udah...nak2 plak dah single and available ni, takde nak sms je ke takpun bergayut je...hehehe....Maka HP aku pun dah tak macam HP...comot sana sini, calar sana sini.....dah mcm HP orang kerja buruh binaan je (ntah2 HP depa lagi elok rupanya dari HP aku).....
Lebih Kurang Gini La rupanya HP aku bila dah ada bulan purnama yang mengambang...aku tak terfikir nak amik gambar sebelum ianya diperbaiki....tapi yang penting, bulan tu memang ada cam tu la rupanya...

Dalam ujung tahun 2010, aku dah ada plan nak baiki/ganti LCD aku....mula2 nak bodek adik aku sponsor, tapi xdapat2 pun....alih2, aku dapat hadiah cabutan bertuah masa p company event kat Cherating hari tu, aku dapat baucer tunai RM300, baki dari aku beli external hard disk tu, aku p la repair LCD screen ngan ganti housing yang dah berkarat marat tu....Aku tukar baju HP aku (almaklumla...dah bertahun tak tukar jadi sempena Raya Cina sok aku tukar la)....Dari putih p kaler itam.....
Ni lah dia HP aku yang berwajah baru.....
 Psstt...Psstt....Aim aku untuk tahun depan plak...2012...Blackberry...dah alang2 nak tukar, biar tukar yang hebat, kan... :-)

No comments:

Post a Comment