Thursday, February 17, 2011

Suka, Gembira, Happy, Teruja .....tapi.......

Tiap kali tengok drama bersiri Trilogi Cinta di TV1 dan menatap wajah Fauziah Gous aku pasti akan teringat pada ex-roommate aku masa kat UUM dulu...masa kat Blok C, Blok D dan Blok E....Aku tak ingat la aku dengan Adie duk sebilik sampai sem berapa tapi yang Pasti, mula je sem 2 sampai la sem akhir, May sentiasa duk sebilik dengan aku....sepangjang tempoh tu juga la kami sering bergaduh....tapi, sayang...tetap sayang...
Siti Hadijah a.k.a Adie

Adie....Gambar May xdak dalam simpanan soft copy, yg hardcopy kena amik kat kg la plak.....

Pagi tadi, sampai je opis, aku terus check FB...ternampak update dari Adie...perasaan rindu kat depa ni semakin membuak2...lantas aku p tepon dia...Alhamdulilah...dia masih menggunakan nombor yang lama...agak lama jugalah kami berborak....kesian dia...dah bertahun kawen tapi masih belum ada rezeki untuk menimang cahaya mata...
"Ayong, call ni ada pe2 ke....nak jemput Adie ke...."
"Takde maknanya....BF pun xdak lg ni...Adie plak camna? Dah ada pe2 ke? Baby?"
"Erm....Belum ada rezeki lagi Yong...Ayong ada petua ke...Ubat ke...?"
"Uish!!!Merepek je Adie ni. Ayong ni BF pun xde lagi, ni kan pula Adie nak Tya petua itu....Usaha Tangga Kejayaan La Adie....heheheh"
Itulah antara dialog perbualan aku dengan Adie....sembang punya sembang tak sedar dah terlanjur masa....Aku pun mengundurkan diri setelah memberikan nombor telefon baru aku....
Pas siap bersembang dengan Adia, aku kalih ke May pulak....Akupun cuba mendail nombor May....Alhamdulilah...dia menjawab panggilan aku....Suaranya tak berubah langsung...
Bila aku memperkenalkan diri aku, ucapan pertama yang keluar dari mulutnya
"Subhanallah"
Betapa terkejutnya dia aku cal....dia sambung lagi
"Ayong nak tau x, bebaru ni masa dalam bas, May ada nampak sorg pompuan ni, Sebijik cam ayong, gaya dia, muka dia, guna spek dan tgh duk baca novel, Ayong kan suka baca novel...Alih2 pagi ni Ayong call May..."
Betapa syahdunya kata2 dia pada aku....Aku sayangkan Adie, Aku Sayangkan May...Aku rindu Kalian...selesai berborak....aku terpaksa minta talian diputuskan....nanti2 sembang le lagi....
Nak wat keje, aku tak banyak keje nak buat, dah boring tahap cipan...almaklumlah...awal2 tahun gini...projek tak masyuk banyak....
Elok aku tengah nak update status kat FB, Opismate Aku Si Lenny ni mai kat aku....gabra je rupanya....
"Kak Hanim, mlm td saya mimpi, akak nak resign ujung bulan ni, alih2 Syukor yg nak resign"
Hah!!!Apa???!!!Syukor nak resign? Biar betul?
Memang betullah...Tini, isteri dia yang kerje sebagai penolong pegawai farmasi kat Hospital Sungai Buloh dapat transfer ke Kedah...kembali ke kampung halaman...Bila dia kena lapor diri? Ujung bulan ni....maknanya...minggu depan je la Syukor last keje sini?Huhuhuhuhu.....Sedihnya aku, sebak aku dibuatnya...payah lah aku nak wat keje gini...dia banyak dah tolong aku, aku bukannya reti sangat bab2 ICT ni...serverla...bakbone la...macam2....sedih sungguh aku....
Sapa nak bagi kami coklat dari Langkawi lg...?
Sapa nak supply ubat sapu untuk aku lagi...?
Sapa nak explain kat aku kalau aku tak faham...?
Sapa nak......Sapa nak....Sapa nak...?
Camna nak jumpa si comel Rania...?
Tapi, duk keje sini pun bukannya ada masa depan, kenaikan gaji pun payah nak ada, bonus apatah lagi la...almaklumlah...company 100% Bumiputera...tak sebesar dan segah mana pun....
Takpelah Syukor....kau pergilah dik...bina kehidupan baru bersama keluarga di sana..akak doakan semoga kau berbahagia dan mendapat kerja yang lagi mantap di sana...Tapi...Jangan kau lupakan kami di sini ye Syukor.....
Ni dia Syukor yang aku duk sebut2 tu, dengan puterinya, Rania...

Ni plak Tini, Isteri Syukor....orang yang selalu supply krim kat aku...dah 2x dia supply....pasni takdak sapa nak supply dah


Sob......Sob.....Sob.......
Isk.....Isk.......Isk......
Menangisi pemergian/penghijrahan Mohd Syukor Bin Mansor bersama isterinya, Rostini Binti Ali juga anaknya, Rania Saffiah....Akak akan merindui kalian semua nanti....
Aku? Aku tinggal dengan Faisal je la team Teknikal...adakah aku juga harus mencari kerja lain sebelum terus dibebani kerja2 tanpa ada yang membantu? 

No comments:

Post a Comment