Sunday, February 20, 2011

Weekend Aku Yang best

Sabtu 19 Februari 2011

Part I: Aku dan Cousin2 Aku
(11.30am - 2.30pm)

Tgh duk bz melayan customer yg ramai dtg ke gerai nasi lemak Mak Uda, dtg sorg mamat ni...eh!eh!mcm aku knl je....rupanya makcik, pakcik n sepupu aku mai dr Wangsa Maju.....tak dpt nk layan sgt sbb customer tgh ramai....
Cousin aku, yang kami panggil Apik ni ajak p The Store, nak p cr neck tie dia....aku p dn cousin yg lg sorg ni, Nina....
Konon2 nk cr tie utk Apik, tp ke lain plak kami p...mula2 p tgkt atas skli...men game....dgn 1/2 jam kat situ, kami nak cr escalator utk turun beli tie, alih2, lalu dgn pusat karaoke apa tah namanya...apa lagi...melencong ke situ la kami bertiga.....
Mula2 sejam je...bila dh nk hbs sjam....tmbh lg....hahahaha...tgh syok2 nyanyi, makcik2 kat umah sibuk duk col, suh blk....ala...nk blk mendenya....tak cukup ms lagi.....rugi klu kuar awal....dh byr....
dlm hati aku...siap la pas ni...mesti aku yg kena bambu nih.....Mak Uda siap sound lg dalam tepon....
"Kak Yong...yang kamu duk ikut ckp adik2 tu apsal?Kamu tu kakak...paling tua depa tu....aduh!!!!!!!Cam budak2 juga dia nih...."
Aku balas la...
"Ala Mak Uda ni...bukan slalu pun....sekali sekala...hehehe"
Pas tu, hati mula tak sedap...alahai..lambat plak nak habis masa nih....
Tie x p cari lagi ni .....hahahaha.....Setel nyanyi, setel cr tie...(tak pasai2 aku n Nina jd perunding imej...besar hati la juga sbb jadi perunding imej cousin sdri....hehehe)
Sampai je umah....makan tengahari sudah terhidang....depa tgh duk makan....pergh!!!Langkah kanan beb...aku dgn muka tak malunye terus ambik pinggan kat dapur..(wpun bukan umah sdri tp umah Mak Uda n Uda aku, tp aku dh tak malu dh dgn depa ni...dh mcm umah aku juga)...
Dapat kena perli sedas
  "Hai.....Ingatkan dah kenyang berkaraoke td...."
Hehehe...
"Mana da kenyang...lapo ni...hahahah "

Entry aku belum habs lagi nih....scroll lagi ke bawah
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 
Part II: Aku dgn bebudak bawah umur & 1stime dalam hidup aku .....
(4.00pm - 7.00pm)

Hari ni memang tak rest lgsung, biasa lps habis tolong Mak Uda niaga, aku blk umah terus tidur, tp tidak untuk hr ini....Mana taknye, pas je niaga, p The Store, men game n karoke, balik umah Mak Uda terus makan pastu rehat2 n sembang2 jap dgn Makcik (Kakak Abah Aku), then balik umah aku mandi2, solat n terus bersiap p men futsal.....penat gila...
Nak p futsal punya pasal, aku terpaksa jd drebar kpd 5 org budk di bawah umur...hahahha...tak kisahla...sekali sekala terasa cam budak2 nak amik SPM....hehehe...
Buat julung2 kalinya selama hampir 29 thn (alamak!!!!dh nak masuk 29 thn rupanya aku ni....) aku menjejakkan kami ke gelanggang futsal dan bermain futsal walaupun dengan bebudak skolah.....bila dh lama tak bersenam dan melakukan pergerakan lasak seperti berlari dan menendang bola, stamina akupun tak kuah...mengah aku dibuatnya....agak2nya kalau tiap2 mgu aku men futsal...leh kurus tak?hehehehe....Mentang2 aku cam gula2 kapas, gebu dan manis, depa suh aku jaga gol....lbh kurang 10 biji bola masuk ke gol aku...hahahaha....amek kau.....tapi kami main bukan utk berlawan, hanya sekadar suka2 n enjoy....
Walaupun aku penat, tapi aku happy n enjoy sangat2....harap2 dapat men lagi dengan depa....cousin aku pun duk ajak gak aku join depa lagi....hehehe...ok deh....kalau takde aral, pe salahnya....tapi kenalah aku jd drebar depa.....
Aduhai.....

No comments:

Post a Comment